jueves, 29 de noviembre de 2012

Avet i Faig - Guerau de Liost


Aquest poema de Guerau de Liost descriu a dos arbres, l'avet i el faig amb algunes metàfores i també esmenta alguns llocs on he ha aquests tipus d'arbres com per exemple: La serra de les Alvedes al Montseny a l'Alt Empordà, a Massana i de la fageda d'en Joan a Olot.

El professor a donat una entonació diferent quan parlava sobre els faigs, on donava un to més aguda,i més greu quan parlava dels avets.





Gòtics semblant el faig, l’avet, 

puja, segur, l’avet ombriu, 

rígid de fulles, d’aire fred, 

car és d’un gòtic primitiu. 



Amb son fullatge trèmul, net, 

ben altrament, el faig somriu, 

més joguinós que massa dret, 

car és d’un gòtic renadiu. 



L’avet és gòtic com el faig. 

Són les agulles del bagueny 

on de la llum es trenca el raig. 



Són les agulles sobiranes 

que, en les altures de Montseny, 

del vent concerten les campanes.

Teoria del color

Aquesta proposta que ens van fer a la classe d'Expressió visual i Plàstica va ser molt interessant perquè vam haver de treballar molten grup i a mi personalment m'agrada molt.

A partir dels colors primaris vam haver d'anar barrejant-los fins crear tot el cercle cromàtic, aqui podeu veure com va quedar de maco el nostre:




Desprès vam haver de fer la decoloració d'uns colors, els colors primaris, es tracta d'arribar des del color principal fins al negra, alblanc o al gris.

Aqui estan els nostres:



viernes, 23 de noviembre de 2012

Só qui só - Joan Timoneda



Aquest poema que ens ha llegit el professor a la classe de COED és de Joan Timoneda, un poeta valencià del segle XVI.

El poema parla del canvi que ha tingut ell mateix a causa de l'amor.


So qui so, que no són jo,
puix d'amor mudat me só.

Jo crec cert que res no sia,
o, si só, só fantasia,
o algun home que somia
que ve a alcançar algun do,
puix d'amor mudat me só.

Só de tot transfigurat;
só aquell que era llibertat, 
i ara, d'amors cativat,
me veig molt fora raó,
puix d'amor mudat me só.

Sí só, puix que en lo món vixc 
i a mi mateix avorrixc,
i segon que discernixc
veig la qui em dóna passió 
puix d'amor mudat me só.

lunes, 19 de noviembre de 2012

Gliffy

Hem treballat el CmapTools, és un programariplataforma que et permet crear mapes conceptuals. Això fa que a l'hora de crear un mapa conceptual pugui ser més visuali interactiu. És pot enllaçar informació contextuala cada un dels conceptes o nodes del mapa conceptual. El text que hem utilitzat per crear el nostre primer mapa conceptual ha estat:

  El dinar de Nadal

Primer l'hem hagut de llegir:

Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'àvia Maria, ella fa el soper per a tots i aquest normalment consisteix en  una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'àvia ja és gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.

En el dinar coincidexo amb les meves cosines i els meus cosins. La Maria, la Paula, en Genis i l?Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al llarg de l'any ja que ells noviuen a Barcelona com jo sinó que viuen a New York. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons dAlacant i fa veure que se li trenca una dent tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.

La meva germana, la Maria també ve el dinar, i aquest any ho fa amb el seu fill, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.
El dinar comença puntualment a les dues del migdia i acaba sempre a la mateixa hora, a les 5 de la tarda.

Després hem començat a fer el mapa a partir de nodes i fletxes per tal de que tots els conceptes quedin relacionats.



Eines de suport del pensament: els Fluxogrames

Els fluxogrames són eines que s'utilitzen per aclarir conceptes segons la estructura que lo haguem donat, els podem utilitzar per crear mapes conceptuals ja que les seves formes tan diferents ens ajuden a tenir els termes que volguem tenir més clars a l'hora de estudiar o de presentar una proposta.

Els Fluxogrames tenen una simbologia i cadascun té el seu significat, aquests són els més destacats:



Aquests són d'altres que també ens poden servir d'ajuda:





viernes, 16 de noviembre de 2012

Quart dia de la SAE

Com Sona?

L'últim dia de la SAE vam poder gaudir d'un concert destinat a infants de 0-3 anys, no ens podiem imaginar que aquests nens podien veure un concert ja que és dificil que tan petits aguantin una estona sense moure's i només pendents del concert. Però vam comprovar que si que era possible si els components d'aquest grup realitzaven aquest concert ja que era molt dinàmic, i divertit.

primer començava amb una certa distància cap als espectadors ja que en el cas de que fossin nens, d'aquesta manera no es senten violents i a mida que es va desenvolupant el concert es van apropant fins que finalment ens fan ballar a tots junts.

Va ser molt divertit perquè estavèm quasi tota la classe i vam poder gaudir més d'aquet concert tan interactiu.

Tercer dia de la SAE

Escola Bressol Municipal Collserola

Ens van dir que un dia de la setmana de la SAE aniriem a una escola bressol amb una alumne de tercer que seria la nostre padrina. Dies abans em va presentar l'escola a partir d'uns pòsters que van crear en el seu seminari.

El dijous de la setmana de la SAE vaig anar-hi; primer ens van ensenyar l'escola i desprès vam anar a les classes on es trobava la nostra padrina i vaig estar amb els infants tot el dia. Hi havia nens de 1 a 2 anys i algun que encara no havia fet l'any, tots els nens maquíssims, es van portar super bé i vaig poder jugar molt amb ells, des del primer moment no hem van extranyar s'apropaven a mi perquè juguès amb ells i també vaig poder donar-lis el menjar i el berenar.

Va ser una experiència molt divertida i motivadora.

Aquesta foto la he extrer d'internet ja que no vaig fer fotos perquè hi havia un nen que no tenia el dret d'imatge i tampoc faig fer fotos als altres.


Segon dia de la SAE

MNAC: Històries en Relleu.

El segon dia vam anar al MNAC a la tarde i vam podeur gaudir d'una visita guiada enfocada per infants.
va ser una experièndia molt divertida ja que ens sentiem com nens, feiem els que ells haurien de fer en una visita com aquesta i vam poder veure des de un punt de vista diferent l'art.

La meva visita va ser sobre Històries en relleu, és a dir, escultures. Van començar explicant-nos una historia sobre un escultor i un músic, en la qual l'escultor faria a aquest músci tal i com ell el veia i va fer una escultura d'una dona, ja que a ell li provocava aquella sensació.

A partir d'aqui vam començar a treballar el material, per exemple aquella estatua la va fer de fang però com que nosaltres no utilitzariem fang perquè  és una mica difícil que tots tinguèssim fang i és un material que embruta, ens van donar plastelina perquè poguessim explorar amb ella, més tard també vam treballar altres mateials com per exemple el metall, de forma que és un material maleable si el calantem, la nostre guia ens va posar música i ens haviem de moure com si fossim estatues fonent-se.

Això ho vam poder tractar també amb altres materials que ens van deixar al taller del MNAC, on van els nens per fer tallers sobre allò que han vist.


jueves, 15 de noviembre de 2012

Primer dia de la SAE

Excursió Vallvidrera-Sant Cugat

Per començar la setmana de la SAE ho hem fet amb una caminata des de Vallvidrera fins a Sant Cugat.
Vam arribar en FGC i allà ens vam reunir en grups per començar a fer la excursió, primer va sortir el meu grup, ja que no sortiem tots a la vegada per no ajuntar-nos tots. cada grup portavem un grapat de fulls que ens va donar el Juanjo, el nostre professor d'Educació Física, amb unes preguntes que haviem de contestar mentre anavem caminant, sobre el tipus de vegetació, les diferents arquitectures que podiem veure des de els punts més alts...

Després de caminar un parell d'horetes vam parar a dinar i ens vam ajuntar amb altres grups que anaven arriban.

Aquests grups en van adelantar però no ens va importar ja que anavem gaudint de la nostre excursió.

Vam fer moltíssimes fotos, vam gaudir molt d'aquest dia i el més important vam conèixer molt més als nostres companys ja que estàvem els dos grups barrejats.

Per acabar aquesta excursió vam anar tots a berenar al Viena i vam tornar cap a casa.

Aquestes són algunes de les nostres fotos:






miércoles, 7 de noviembre de 2012

Prezi

És una programa que serveix per crear presentacions, semblants al Power Point, però amb el Prezi pots crear unes presentacions més creatives, més actives, més vistoses, ja que pots ampliar les zones on vols incidir més, no cal passar de diapositiva en diapositiva ja que amb un, pot haver-hi diferents apartats escollits per donar-li més importancia.
Des de Prezi també pots cercar fotos i insertar-les en els apartats resaltats.

lunes, 5 de noviembre de 2012

RSS

La icona Feed de Firefox i Internet Explorer 7.


És una eina que s'utilitza per compartir informació sobre les teves pàgines web preferides sense necessitat d'actualitzar-les ja que s'acutalitzen soles, només cal tenir en compte que la pàgina que tu estàs utilitztant tingui l'RSS actualitzat i després compartir-la en altres webs o blocs.

Deliciou



Delicious és una web gratuïta, des de la qual, desprès de resgistrar-te pots afegri un "bookmaker" per poder agrupar totes les nostres pàgines d'interès o que més utilitzem per tal de no haver de buscar-les cada cop pel cercador. els enllaços aquí publicats són totalment públics, és a dir, altes usuaris poden entrar i mirar els teus enllaços d'interès o viceversa, tu pots buscar altres pàgines d'interès d'altres persones.





per crear-te un compte de delicious el primer qu has de fer és crear-te un compte a yahoo i més tard registrar-te Delicious

viernes, 2 de noviembre de 2012

Activitat amb fang


A la classe d'Expressió visual i plàstica hem treballat amb fang, no haviem de fer cap tipus de figura, si no, a sobra d'una làmina tant gran com la nostre taula, haviem de deixar-nos portar per unes cançons que sonaven a classe.





 Teniem diferents tipus de fang, barrejat amb sucre, amb farina, i amb cadascuna podiem experimentar diferents textures.



Aquesta és la obra que vam realitzar entre les meves companyes de classe i jo, va ser una classe molt divertida i diferent del que pensàvem.